PROJEKTI IN PREDNOSTNE NALOGE
RAZVOJNI NAČRT DELA VRTCA
PRIORITETE RAZVOJNEGA NAČRTA V OBDOBJU 2017/2018–2021/2022
Prioritete so rezultati opravljene analize stanja v vrtcu po posameznih kazalnikih in hkrati izhodišče za oblikovanje razvojnega načrta.
PROCESNI KAZALNIKI
NADALJEVANJE IN POGLABLJANJE VKLJUČEVANJA NTC PROGRAMA V IZVAJANJU VIZ DELA
Kaj želimo doseči?
– Večji razvoj intelektualnih in motoričnih spretnosti otrok obeh starostnih skupin,
– ponotranjenje NTC programa kot način dela,
– bogatenje in širjenje pedagoškega dela strokovnih delavk.
UVAJANJE FORMATIVNEGA SPREMLJANJA OTROK
Kaj želimo doseči?
– boljše poznavanje otroka kot posameznika,
– ozavestiti spremljanje in dokumentiranje otrokovega razvoja,
– prilagajanje razvojno-procesnega pristopa posamezniku,
– spodbujati aktivno učenje in medvrstniško učenje,
– otroku ozaveščati lastna znanja in spretnosti s povratno informacijo.
VKLJUČEVANJE OTROK V NAČRTOVANJE VIZ
Kaj želimo doseči?
– Upoštevanje predlogov, interes otrok,
– spodbujanje izražanja predlogov,
– aktivno sodelovanje otrok,
– pestrejša izbira vsebin.
ZAGOTAVLJATI IN POGLABLJATI IZKUSTVENO UČENJE
Kaj želimo doseči?
– Poglobljeno izvajanje izvedbenega kurikula,
– večje sodelovanje otrok,
– vključenost vseh čutil,
– v ospredje postavljati aktivno učenje otrok,
– pestrejša ponudba didaktičnih sredstev.
PRIKRITI KURIKULUM
Kaj želimo doseči?
– Odrasli smo vzgled otrokom,
– vzeti si čas,
– upoštevati individualne potrebe otrok,
– razvijanje samostojnosti,
– oblikovanje osebnosti,
– ustvarjati pozitivno klimo v skupini,
– usklajevanje dnevne rutine med skupinami.
POSREDNI KAZALNIKI
UTRDITI TIMSKO DELO IN ŠIRITI MEDSEBOJNO SODELOVANJE STROKOVNIH DELAVK
Kaj želimo doseči?
– Izmenjava izkušenj, mnenj, znanj,
– spodbujati pozitivne medsebojne odnose strokovnih delavk,
– bogatenje dobre klime v vrtcu.
STRUKTURNI KAZALNIKI
UREDITEV IN POPESTRITEV IGRIŠČA IN OKOLJA PODROČJA VRTCA
Kaj želimo doseči?
– Večja uporabnost igrišč,
– pestrejša izbira igral,
– enovitost igrišča in večja varnost otrok,
– ureditev dodatnih funkcionalnih površin.
AKCIJSKI NAČRT DELA VRTCA ZA ŠOLSKO LETO 2019/20
ZAGOTAVLJANJE IN POGLABLJANJE IZKUSTVENEGA UČENJA – MATEMATIKA
CILJI:
- Otrok spoznava prostor in rabi izraze za opisovanje predmetov v njem in se uči orientacije v prostoru.
- Otrok od poimenovanja posamičnih predmetov postopoma preide na prirejanje, štetje in druge matematične operacije.
- Otrok rabi simbole, s simboli zapisuje in opisuje stanja.
DEJAVNOSTI / MERILA
- Otrok raziskuje svojo igralnico, vrtec, okolico vrtca, se postavlja v različne položaje in opazuje okolico; ob vsakodnevnem gibanju po vrtcu se uči pojma levo-desno, orientacije v prostoru.
- Otrok šteje kar tako, predmete v skupinah, urejene reči; predmete razporeja v skupine po različnih lastnostih.
- Otrok prepoznava svoj znak, čevlje, oblačila; opazuje rabo simbolov, se pogovarja o njihovem pomenu, jih sam smiselno uporablja.
- Otrok s simboli označuje dogodke in sodeluje pri sestavljanju in razlagi grafičnega prikaza.
- Načrtovanje matematičnih dejavnosti v igralnici. Na sprehodih, v vodeni in spontani igri 1x tedensko. Povezovanje matematike z drugimi področji kurikula.
PRIKRITI KURIKULUM
CILJI:
- Doživljaje vrtca kot okolja, v katerem so enake možnosti za vključevanje v vsakdanje življenje, dejavnosti in oblikovanje osnovnih življenjskih navad.
- Otrok ima možnost razvijati sposobnost in načine za vzpostavljanje, vzdrževanje in uživanje v prijateljskih odnosih in se seznanja s pravili v skupini in vrtcu.
DEJAVNOSTI / MERILA
VZGLED – vzgojiteljica-otrok;
otrok-otrok.
DNEVNA RUTINA – prihodi-odhodi; dnevni urnik; prehranjevanje; skrb zase; higiena; skrb za zdravje; varnost.
ODNOSI – zaznavanje svojih potreb in potreb drugih; sodelovanje s starši – povezovanje družine in vrtca.
DOGOVORI – pravila v skupini; vljudnostni izrazi; sobivanje med skupinami.