Sem Urša Lopič, trenutno opravljam pripravništvo v okviru projekta “Prva zaposlitev: pomočnik vzgojitelja sem 2017 – 2018” v vrtcu Ruše, ki se je začel izvajati s 1. 6. 2018.
Na spletni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport sem zasledila Javni razpis za izbor operacij: “Prva zaposlitev: pomočnik vzgojitelja sem 2017 – 2018″, na katerega sem se prijavila v mesecu marcu. Pri omenjenem razpisu gre za omogočanje mladim pomočnikom vzgojitelja, ki nimamo dovolj izkušenj, oziroma ur, potrebnih za pristop k strokovnemu izpitu, kateri je obvezen za opravljanje strokovnega dela vrtcu, da le-te pridobimo.
Cilj javnega razpisa je zaposlitev 240 pomočnikov vzgojiteljev začetnikov, 101 v vzhodni in 139 v zahodni kohezijski regiji, za obdobje petih mesecev, in sicer na projektnem delovnem mestu pomočnika vzgojitelja v vrtcih, šolah in zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, v javnoveljavnem programu za predšolske otroke, javnoveljavnem prilagojenem programu za predšolske otroke s posebnimi potrebami ali programu za predšolske otroke zasebnega vrtca s pridobljenim pozitivnim mnenjem pristojnega strokovnega sveta, za katerega so vpisani v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja, skladno z veljavno zakonodajo na področju vzgoje in izobraževanja.
Kot deklica sem tudi sama obiskovala vrtec Ruše in kasneje OŠ Janka Glazerja Ruše, zato bi se rada še posebej zahvalila g. ravnatelju Ladislavu Pepelniku in njegovi pomočnici ge. Simoni Kostrevc za priložnost, da se danes lahko v domačem vrtcu preizkusim tudi v obratni vlogi – torej vlogi vzgojitelja, ki jo z veseljem opravljam. Rada bi se zahvalila tudi vsem delavkam vrtca Ruše za izkazano podporo in topel sprejem, ki mi je hitro pomagal odpraviti začetniško tremo.
Urša Lopič
”Učitelj mora pritegniti otroška srca s svojo naklonjenostjo, prijateljskim odnosom in ljubeznijo do otrok.” (Jan Amos Komenski)
Že dva meseca sem deležna projekta Prva zaposlitev: Pomočnik vzgojitelja SEM 2017–2018. Za to priložnost bi se rada zahvalila ravnatelju Osnovne šole Janka Glazerja gospodu Ladislavu Pepelniku in njegovi pomočnici Simoni Kostrevc, da so izbrali ravno mene. Hvaležna pa sem tudi ministrstvu za izobraževanje znanost in šport, da je v projektu podprl vrtec Ruše in s tem meni omogočil, prvo zaposlitev, kot pomočnica vzgojiteljice.
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je razpisalo projekt z namenom pridobitve strokovnega izpita, ki je ključnega pomena za redno zaposlitev. Prav tako so ugotovili, da je veliko mladih, ki težko dobi zaposlitev, saj še tega strokovnega izpita nimajo. Tudi sama ga še nimam zato sem se odločila in prijavila na razpisano mesto v vrtcu Ruše. Projekt traja pet mesecev in še dodaten mesec, kar skupaj pomeni šest mesecev ali pol leta. Financiran pa je s strani Evropske unije.
V projektu sodelujem z vsemi vzgojiteljicami vrtca, kot tudi s pomočnico ravnatelja. Vsi mi pomagajo pri delu in izvedbi projekta, kot je zapisan. Rada sodelujem z otroki in opazila sem, da tudi oni z menoj. Prepričana sem, da sem izbrala pravi poklic in že se veselim novih dogodivščin, ki me čakajo.
Sara Klančnik
”Izkušnje so ena od stvari, ki jih ne moreš kupiti.”
(Oscar Wilde)
In za te izkušnje sem hvaležna. Konec decembra se je izteklo pet super mesecev v okviru projekta Prva zaposlitev: Pomočnik vzgojitelja SEM 2017–2018. Najprej bi se še enkrat zahvalila ministrstvu za izobraževanje znanost in šport, da je izbralo vrtec Ruše ter ravnatelju, da je izbral ravno mene kot kandidatko za projekt.
Meseci so prehitro minili. Vsak dan sem se naučila kaj novega. Spoznala sem delo v vseh starostnih skupinah. Delo v teh skupinah si je med seboj podobno a prilagojeno glede na starost otrok. Prav tako sem spoznala delo različnih vzgojiteljic, tako starejših kot tudi mlajših. Hvaležna sem jim, da so mi vedno pomagale in svetovale, ter me sprejele v skupino. Tudi z otroki nisem imela težav. Hitro sem se nanje navezala kakor tudi oni name. Dobila sem veliko znanja in novih izkušenj. Vse “teorije” o vzgoji otrok, ki smo se jih učili v šoli sem imela možnost preizkusiti v praksi. Izkazalo se je, da je v večina primerih praksa popolnoma drugačna od teorije. Zato sem morala večkrat v praksi teorijo prilagoditi določeni situaciji. Ta projekt sem izčrpno izkoristila, pobrala vsa dana znanja in v tem uživala. Prav tako sem s projektom dosegla vse cilje in obveznosti za opravljanje strokovnega izpita.
Še enkrat hvala za vso pomoč in dano znanje vrtcu Ruše in vsem zaposlenim.
Sara Klančnik